SIAM® (Service Integration and Management) training inclusief examenvoucher
SIAM® (Service Integration and Management) is een verzameling van best practices die ervoor zorgen dat de klantorganisatie maximale waarde haalt uit al haar serviceproviders. Een goed geïmplementeerde SIAM organisatie verbetert continu de waarde en efficiëntie van de IT waardestromen van alle serviceproviders en is wendbaar met de veranderende vraag van de klant van de IT organisatie.
€ 1.625,00 excl. btw
Duur: 3 dagen | 09:00-17:00
- alle benodigde lesmaterialen en het examen.
In deze 3-daagse training maak je kennis met de benodigde processen om een SIAM organisatie en IT-ecosysteem te bouwen.
Je maakt natuurlijk kennis met de potentiële voordelen, uitdagingen en risico’s van het implementeren van SIAM. Ook leer je de verschillende SIAM structuren voor de service integrator laag te beschrijven en kan je de belangrijkste doelen van de SIAM implementation roadmap benoemen en de bijbehorende activiteiten van iedere fase toelichten.
Tijdens de training worden ook oefenexamenvragen besproken als voorbereiding op het SIAM Foundation examen.
Startdata
Voorkennis en niveau
Voor deze training is geen speciale voorkennis vereist. Enige kennis van IT-Service Management is een pré. Behalve de 3 dagen training (klassikaal of virtueel) moet voor de voorbereiding voor het examen een tijdsinvestering worden gerekend tussen de 6 en 12 uur.
Doelgroep
Deze SIAM Foundation training is voor alle professionals die werken in een omgeving die IT-dienstverlening afneemt van verschillende in- en externe leveranciers (en hier verantwoording in hebben), of overweegt om dit te gaan doen.
Onderwerpen
In deze training komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod: SIAM Technologie; Service Integratie; de kernbegrippen, voordelen en benodigde processen om een SIAM organisatie en IT-ecosysteem te bouwen; relaties met bijvoorbeeld Lean IT, Agile, DevOps, ITIL en Cobit, Sourcing; IT-waardestromen, workflow en flow efficiency; SIAM software en data-overwegingen, en de business case voor SIAM.
Resultaat
Aan het eind van de training begrijp je de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt; kan je een SIAM-ecosysteem opzetten om de middelen van de organisatie beter te organiseren; kan je betere ondersteuning bieden tijdens een SIAM-implementatie door inzicht te hebben in de belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen; weet je de risico’s te verminderen die samenhangen met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem; kan je diensten integreren door gebruik te maken van verschillende structuren op basis van SIAM-praktijken en -methodologie; herken je de belangrijkste fasen van de SIAM-implementatie om de uitrol ervan beter te plannen; je kan de SIAM rollen bepalen en bent optimaal voorbereid voor het officiële Engelstalige EXIN examen
Stap 1: vul hieronder de gegevens op van de cursist (deelnemer).
Deze training is ook incompany te boeken!
Lagant verzorgt incompanytrainingen door het hele land. Wist je dat een incompanytraining al interessant kan zijn vanaf 4 deelnemers?
Voorafgaand aan de incompanytraining doen we een uitgebreide intake. We duiken samen in de vragen en voorbeelden die aansluiten op jullie dagelijkse werkzaamheden. Zo weet je zeker dat je alles wat je leert, meteen kunt toepassen in je werk.
Ja, neem contact met mij op
Laat hieronder jouw gegevens achter en we nemen z.s.m. contact met je op.