Er heerst veel ongerustheid over inzetbaarheid, vaardigheden en toekomstige vooruitzichten op de arbeidsmarkt. Volgens een studie van het IBM Institute for Business Value (IBV) zullen 120 miljoen werknemers in twaalf van 's werelds grootste economieën moeten worden omgeschoold als gevolg van de digitale transitie. In een rapport van McKinsey & Co wordt geschat dat er tegen 2030 wereldwijd 800 miljoen banen zullen verdwijnen. Dat is al over 8 jaar!
IBM ontdekte dat veel organisaties het erg moeilijk hebben bij de zoektocht naar, en vasthouden van talent en goed opgeleide werknemers. De overgrote meerderheid van deze organisaties hanteren nog traditionele wervings- en opleidingsstrategieën en kunnen moeilijk de juiste mensen vinden.
Getalenteerde en goed opgeleide mensen zijn een bron van innovatie en vooruitgang en hun vaardigheden zijn de drijvende kracht achter economische groei.
De snelle technologische ontwikkelingen samen met veranderende businessmodellen, veroorzaken grote marktverschuivingen. Die ontwikkelingen in combinatie met verschillende disruptieve economische veranderingen, hebben een perfecte storm gecreëerd. Het resultaat is een dreigend wereldwijd tekort aan talent en teveel werknemers die niet meer instaat zullen zijn om mee te groeien.
Er ontstaat een kloof in de maatschappij, een vaardigheidskloof. Wat wij nu hebben aan vaardigheden en wat er nu nog door op scholen en andere onderwijsinstellingen wordt onderwezen zal in de toekomst niet meer relevant zijn.
Duidelijk is dat mensen die een hoog aanpassingsvermogen (AQ: Aanpassingsvermogen Quotiënt) hebben en veerkrachtig zijn het er het beste vanaf zullen brengen. Zij zullen ook de werknemers zijn wiens baan niet zal worden bedreigd door robots, AI en automatisering. Het is ook belangrijk om een mindset te hebben dat verandering onvermijdelijk is en dat je er zelf er wat aan kan en moet doen en voorbereid moet zijn om op elk moment te veranderen.
Als verandergidsen weten wij dat een van de beste manieren om met vertrouwen de toekomst tegemoet te treden is door je eigen vaardigheden op een hoger niveau te brengen. Want nieuwe vaardigheidseisen zullen ontstaan terwijl bestaande vaardigheden verouderd raken.
De trainingen van Lagant zijn er helemaal op gericht om jou verder te helpen in je carrière. We richten ons op het ontwikkelen van de competenties die je beter inzetbaar maken en je helpen klaar te zijn voor de toekomst. En nu met onze ‘zinderende zomeractie’ helpen we je het maximale uit onze cursussen te halen. Met de opleidingen van Lagant vergroot je de vaardigheden en kennis die je nodig hebt om een succesvol te zijn. We helpen je competenties te ontwikkelen die bijdragen tot duurzame inzetbaarheid. En dat doen we op een leuke, boeiende en leerzame manier. Met de opleidingen van Lagant ben je goed op weg naar een succesvolle carrière.
Wil je meer weten over onze opleidingen? Klik dan hier of bel ons gerust.
Loyale klanten en gecommitteerde medewerkers
Klanten veranderen continue van behoeftes en wensen. Hoe zorg je ervoor dat je hierop inspeelt, dat je de klant elke dag een optimale beleving geeft?
Wij noemen dit het creëren van wendbare stabiliteit. Wendbaar dankzij een flexibele en lerende interne organisatie en stabiliteit doordat de ambities continu worden waargemaakt.
Er heerst veel ongerustheid over inzetbaarheid, vaardigheden en toekomstige vooruitzichten op de arbeidsmarkt. Volgens een studie van het IBM Institute for Business Value (IBV) zullen 120 miljoen werknemers in twaalf van 's werelds grootste economieën moeten worden omgeschoold als gevolg van de digitale transitie. In een rapport van McKinsey & Co wordt geschat dat er tegen 2030 wereldwijd 800 miljoen banen zullen verdwijnen. Dat is al over 8 jaar!
IBM ontdekte dat veel organisaties het erg moeilijk hebben bij de zoektocht naar, en vasthouden van talent en goed opgeleide werknemers. De overgrote meerderheid van deze organisaties hanteren nog traditionele wervings- en opleidingsstrategieën en kunnen moeilijk de juiste mensen vinden.
Getalenteerde en goed opgeleide mensen zijn een bron van innovatie en vooruitgang en hun vaardigheden zijn de drijvende kracht achter economische groei.
De snelle technologische ontwikkelingen samen met veranderende businessmodellen, veroorzaken grote marktverschuivingen. Die ontwikkelingen in combinatie met verschillende disruptieve economische veranderingen, hebben een perfecte storm gecreëerd. Het resultaat is een dreigend wereldwijd tekort aan talent en teveel werknemers die niet meer instaat zullen zijn om mee te groeien.
Er ontstaat een kloof in de maatschappij, een vaardigheidskloof. Wat wij nu hebben aan vaardigheden en wat er nu nog door op scholen en andere onderwijsinstellingen wordt onderwezen zal in de toekomst niet meer relevant zijn.
Duidelijk is dat mensen die een hoog aanpassingsvermogen (AQ: Aanpassingsvermogen Quotiënt) hebben en veerkrachtig zijn het er het beste vanaf zullen brengen. Zij zullen ook de werknemers zijn wiens baan niet zal worden bedreigd door robots, AI en automatisering. Het is ook belangrijk om een mindset te hebben dat verandering onvermijdelijk is en dat je er zelf er wat aan kan en moet doen en voorbereid moet zijn om op elk moment te veranderen.
Als verandergidsen weten wij dat een van de beste manieren om met vertrouwen de toekomst tegemoet te treden is door je eigen vaardigheden op een hoger niveau te brengen. Want nieuwe vaardigheidseisen zullen ontstaan terwijl bestaande vaardigheden verouderd raken.
De trainingen van Lagant zijn er helemaal op gericht om jou verder te helpen in je carrière. We richten ons op het ontwikkelen van de competenties die je beter inzetbaar maken en je helpen klaar te zijn voor de toekomst. En nu met onze ‘zinderende zomeractie’ helpen we je het maximale uit onze cursussen te halen. Met de opleidingen van Lagant vergroot je de vaardigheden en kennis die je nodig hebt om een succesvol te zijn. We helpen je competenties te ontwikkelen die bijdragen tot duurzame inzetbaarheid. En dat doen we op een leuke, boeiende en leerzame manier. Met de opleidingen van Lagant ben je goed op weg naar een succesvolle carrière.
Wil je meer weten over onze opleidingen? Klik dan hier of bel ons gerust.
UITGELICHT
Loyale klanten en gecommitteerde medewerkers
Klanten veranderen continue van behoeftes en wensen. Hoe zorg je ervoor dat je hierop inspeelt, dat je de klant elke dag een optimale beleving geeft?
Wij noemen dit het creëren van wendbare stabiliteit. Wendbaar dankzij een flexibele en lerende interne organisatie en stabiliteit doordat de ambities continu worden waargemaakt.
Dienstverlening
Het Organisatie Kompas laat zien of en in welke mate je organisatiecultuur & organisatiestructuur elkaar versterken en constructief bijdragen aan de strategie om een klantgerichte & wendbare organisatie te worden.
Dienstverlening
Het Team Kompas geeft inzicht in de mate van betrokkenheid van het team, hun voorkeurshouding en communicatiestijlen waarmee zij elkaar en hun omgeving positief kunnen beïnvloeden. Daarnaast geeft het inzicht in de factoren waardoor flow of weerstand ontstaat.
Dienstverlening
Het Leiderschap Kompas geeft je inzicht in het ontwikkelpotentieel van jouw persoonlijk leiderschap. Met deze inzichten kun je aan de slag met het ontwikkelen hiervan om je positieve invloed en impact te vergroten op het gebied van ‘leading yourself’, ‘leading the team’ en ‘leading the organisation’.
Het is onze missie om klanten te helpen hun veranderambities waar te maken.
Onze locatie in Amersfoort ligt pal tegenover de hoofdingang van het NS-station en is dus eenvoudig per openbaar vervoer bereikbaar.
Kom je met de auto, dan kun je het beste parkeren in de Q-Park P+R Barchman Wuytierslaan op circa 5 minuten loopafstand van ons kantoor.