STAP-regeling
MENU

Training ITIL® 4 Foundation

Deze ITIL® 4 Foundation training biedt jou een raamwerk van processen en concrete handvatten om je IT-organisatie in te richten en te beheren. De Best Practice ITIL® 4 Foundation geeft een (IT) organisatie kansen en mogelijkheden om de IT dienstverlening perfect af te stemmen op de behoefte van en de mogelijkheden binnen de bedrijfsprocessen. ITIL is al lang niet meer alleen maar toepasbaar op de IT dienstverlening. Ook andere vormen van dienstverlening kunnen gebruik maken van deze Best Practice.
Duur: 2 dagen | 9:00 - 17:00 uur
Prijs:

v.a.   1.390,00  excl. BTW

Inbegrepen:
ExamTrainer ITIL® 4 Foundation
Online zelfstudie ITIL® 4 Foundation
e-book ITIL®4 Foundation
ITIL® 4 Foundation examen (online)
Examengarantie

WAT IS ITIL®? 

ITIL staat afgekort voor Information Technology Infrastructure Library. Het framework is ontstaan omdat er geen uniforme standaard bestond voor de inrichting van de IT-processen binnen de IT-organisatie. De Engelse overheid en de private sector ontwikkelden hun eigen standaarden, die uiteindelijk gebundeld en gepubliceerd zijn onder de naam ITIL®.  

Het huidige framework is vooral bedoeld om IT-dienstverleners in staat te stellen tot 

  • reductie van kosten; 
  • optimalisatie van de IT-dienst(en) 
  • verhoging van de productiviteit en 
  • voortdurend verbeteren zodat klanten de diensten krijgen die zij nodig hebben om hun business te laten aansluiten aan de wensen van hun klanten. 

Om het begrijpelijk te maken kan je ITIL® 4 Foundation zien als een set richtlijnen die je helpen bij het inrichten van een restaurant. Een goede kok is belangrijk, al heb je daarbij nog veel meer nodig om het een succes te maken. Denk aan bijvoorbeeld personeel, inkoop, logistiek, een toplocatie, de uitstraling en nog veel meer. ITIL® 4 Foundation helpt bij de inrichting van al deze onderwerpen gebruik te maken van de 4 Dimensies en het Service Value System. 

Deze opvolger van de ITIL-V3 versie beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management en integreert onder andere Lean, Agile, DevOps en Cloud Computing. Bij ITIL® 4 Foundation is de methode dus niet meer alleen gebaseerd op processen, maar ondersteunt snellere, kwaliteits- en waarde gedreven opleveringen van IT-diensten voor mensen en door organisaties heen.
Tijdens deze cursus maakt de cursist kennis met de basisbegrippen en hoe waarde kan worden geleverd met behulp van de principes, de theorie over het ITIL service value system (SVS), het four dimensions model, de Value chain (SVC) en de practises (v/h processen) uit de IT Infrastructure Library.

ONDERWERPEN EN DAGINDELING VAN DE TRAINING 

DAG 1 

Introductie ITIL 4 

  • IT service management in de moderne wereld 
  • Over ITIL 4 
  • De structuur en voordelen van het ITIL 4 framework 

De belangrijkste begrippen van servicemanagement 

  • Waarde en waarde co-creatie 
  • Organisaties, service providers, service consumenten, en andere stakeholders 
  • Producten en services 
  • Servicerelaties 
  • Waarde: uitkomsten, kosten en risico’s 

De vier dimensies van service management 

  • Organisaties en mensen 
  • Informatie en technologie 
  • Partners and leveranciers 
  • Waardestromen en processen 
  • Externe factoren 

DAG 1 en 2 van ITIL® 4 Foundation

Het ITIL service value system 

  • Overzicht van het service value system 
  • Mogelijkheden, vraag en waarde 
  • De richtinggevende principes van ITIL 
  • Governance 
  • Servicewaardeketen 
  • Continuous improvement 
  • Practices 

VOORKENNIS EN STUDIEBELASTING  

 Voor deze training ITIL® 4 Foundation is geen speciale voorkennis vereist. Het helpt als je al enige kennis hebt van automatisering en het verlenen van diensten. 

Behalve de 2 dagen training ITIL® 4 Foundation (klassikaal of virtueel) moet voor de voorbereiding voor het examen een tijdsinvestering worden gerekend tussen de 6 en 12 uur. 

Deze training is bedoeld voor eenieder die zich wil verdiepen in wat er nodig is om diensten te leveren die waarde opleveren voor de klanten van de IT-organisatie, zowel binnen de eigen organisatie als voor externe klanten. Denk aan professionals die starten met Service Management. Of professionals die werkzaam zijn in andere onderdelen van "IT" (digitaal, product, ontwikkeling) en een sterk raakvlak hebben met oplevering van IT-diensten. In het algemeen zijn het ITIL-professionals die hun kennis willen bijwerken. Je bent werkzaam in de IT- en bedrijfsdomeinen en wilt de eerste stappen zetten in servicemanagement. Of je bent al bekend met eerdere versies van ITIL en/of andere best practices uit de branche en je wilt meer leren over de huidige versie van ITIL.

Deze training en de bijbehorende certificering zijn nuttig voor de volgende functies:

  • IT Engineers
  • IT Support Staff
  • IT Consultants
  • Business Managers
  • Business Process Owners
  • IT Developers
  • Service Providers
  • System Integrators
  • Werk met meerdere methodologieën en frameworks
  • Blijf up-to-speed met het meest geavanceerde ITSM-framework
  • Vergroot je impact en gebruik effectieve en tijdige communicatie om belanghebbenden op alle niveaus te beïnvloeden
  • Upgrade uw salaris en verbeter uw carrièrevooruitzichten
  • Geef uw cv een boost met een internationaal erkende professionele certificering die een duidelijk begrip aantoont van het creëren en leveren van diensten voor de moderne digitale wereld

 

Na het volgen van deze training:

  • Begrijpt de cursist het ITIL® 4 Foundation service management framework en hoe dit is meegegroeid met moderne technologie en moderne manieren van werken, zoals Agile concepten, Lean, Devops.
  • Is de cursist in staat om het ITIL® 4 Foundation examen te doen.
  • Kan de cursist deze ITIL® 4 Foundation training als hulpmiddel gebruiken om toe te passen in zijn/haar dagelijkse werk, als voorbereiding op vervolg modules en voor diens persoonlijke ontwikkeling.

We bieden jou een garantie aan dat je slaagt voor het examen. Slaag je na de eerste poging onverhoopt niet, dan bestelt Lagant kosteloos een nieuwe voucher. Bovendien kom je in aanmerking voor 1 uur kosteloze (extra) persoonlijke begeleiding van een trainer van Lagant om mogelijke vragen te beantwoorden en je klaar te stomen voor je herexamen. Maar we verwachten hiervoor wel iets van jou, om hiervoor in aanmerking te komen gelden deze voorwaarden:

Examengarantie voorwaarden:

  • Je dient alle doelstellingen (100%) in de memotrainer van de Lagant zelfstudie of de ExamTrainer® te hebben behaald. Waarbij je minimaal 50 vragen dient te hebben beantwoord;
  • Je dient examen af te leggen binnen 2 (twee) weken na de laatste keer oefenen in de ExamTrainer® of memotrainer van de zelfstudie van Lagant;
  • Per kandidaat verstrekken wij per examen maximaal 1 (één) (extra) examenvoucher;
  • Per kandidaat verstrekken wij per examen maximaal 1 (één) uur extra persoonlijke begeleiding;
  • Lagant is niet verantwoordelijk voor de techniek of technisch falen van de examenomgeving en/of internetverbinding bij remote examens.

Wat moet je doen als je het examen niet hebt gehaald?
Indien je het examen niet succesvol hebt behaald, dan maak je een print screen van jouw examenresultaat. Deze mail je naar planning@lagant.nl. Als je aan alle voorwaarden voldoet stuurt Lagant je een nieuwe examenvoucher en nemen we contact met je op voor het inplannen van het uur extra persoonlijke begeleiding. Bij vragen kun je contact opnemen met afdeling Planning op telefoonnummer 0413 224 106.

Kies je opties voor Training ITIL® 4 Foundation

Betaal veilig en snel met iDeal. Je ontvangt van je bestelling een factuur met BTW.
Bestel je bedrijfsmatig en wil je bestellen op factuur? Registreer je dan voor een bedrijfsaccount. Klik hier.

.

Het is onze missie om klanten te helpen hun veranderambities waar te maken.

© 1991-2022 Lagant | Alle rechten voorbehouden | 
Webdesign
Heidie van der Putten

Heidie van der Putten

Planningscoördinator

Op dit moment zijn we gesloten. Laat een bericht achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

Heidie van der Putten
Hallo, kan ik je ergens mee helpen?
Start gesprek via:
chat