- Werk met meerdere methodologieën en frameworks
- Blijf up-to-speed met het meest geavanceerde ITSM-framework
- Vergroot je impact en gebruik effectieve en tijdige communicatie om belanghebbenden op alle niveaus te beïnvloeden
- Upgrade uw salaris en verbeter uw carrièrevooruitzichten
- Geef uw cv een boost met een internationaal erkende professionele certificering die een duidelijk begrip aantoont van het creëren en leveren van diensten voor de moderne digitale wereld
ITIL®4 Foundation training inclusief examenvoucher
ITIL is al lang niet meer alleen maar toepasbaar op de IT dienstverlening. Ook andere vormen van dienstverlening kunnen gebruik maken van deze Best Practice. Deze ITIL® 4 Foundation training biedt jou een raamwerk van processen en concrete handvatten om je IT-organisatie in te richten en te beheren. De Best Practice ITIL® 4 Foundation geeft een (IT) organisatie kansen en mogelijkheden om de IT dienstverlening perfect af te stemmen op de behoefte van en de mogelijkheden binnen de bedrijfsprocessen.
Tijdens deze training maak je kennis met de basisbegrippen en hoe waarde kan worden geleverd met behulp van de principes, de theorie over het ITIL service value system (SVS), het four dimensions model, de Value chain (SVC) en de practises (v/h processen) uit de IT Infrastructure Library.
€ 1.545,00 excl. btw
Duur: 2 dagen | 9:00 – 17:00 uur
Inbegrepen:
- Toegang tot e-learning ITIL®4 Foundation inclusief ExamTrainer®
- E-book ITIL®4 Foundation
- ITIL® 4 Foundation examen (online)
- Examengarantie
Na het volgen van deze training:
- Begrijpt de cursist het ITIL® 4 Foundation service management framework en hoe dit is meegegroeid met moderne technologie en moderne manieren van werken, zoals Agile concepten, Lean, Devops.
- Is de cursist in staat om het ITIL® 4 Foundation examen te doen.
- Kan de cursist deze ITIL® 4 Foundation training als hulpmiddel gebruiken om toe te passen in zijn/haar dagelijkse werk, als voorbereiding op vervolg modules en voor diens persoonlijke ontwikkeling.
Startdata
Voorkennis en studiebelasting
Voor deze training ITIL® 4 Foundation is geen speciale voorkennis vereist. Het helpt als je al enige kennis hebt van automatisering en het verlenen van diensten.
Behalve de 2 dagen training ITIL® 4 Foundation (klassikaal of virtueel) moet voor de voorbereiding voor het examen een tijdsinvestering worden gerekend tussen de 6 en 12 uur.
Onderwerpen en dagindeling van de training
DAG 1
Introductie ITIL 4
- IT service management in de moderne wereld
- Over ITIL 4
- De structuur en voordelen van het ITIL 4 framework
De belangrijkste begrippen van servicemanagement
- Waarde en waarde co-creatie
- Organisaties, service providers, service consumenten, en andere stakeholders
- Producten en services
- Servicerelaties
- Waarde: uitkomsten, kosten en risico’s
De vier dimensies van service management
- Organisaties en mensen
- Informatie en technologie
- Partners and leveranciers
- Waardestromen en processen
- Externe factoren
DAG 1 en 2 van ITIL® 4 Foundation
Het ITIL service value system
- Overzicht van het service value system
- Mogelijkheden, vraag en waarde
- De richtinggevende principes van ITIL
- Governance
- Servicewaardeketen
- Continuous improvement
- Practices
Doelgroep
Deze training is bedoeld voor eenieder die zich wil verdiepen in wat er nodig is om diensten te leveren die waarde opleveren voor de klanten van de IT-organisatie, zowel binnen de eigen organisatie als voor externe klanten. Denk aan professionals die starten met Service Management. Of professionals die werkzaam zijn in andere onderdelen van “IT” (digitaal, product, ontwikkeling) en een sterk raakvlak hebben met oplevering van IT-diensten. In het algemeen zijn het ITIL-professionals die hun kennis willen bijwerken. Je bent werkzaam in de IT- en bedrijfsdomeinen en wilt de eerste stappen zetten in servicemanagement. Of je bent al bekend met eerdere versies van ITIL en/of andere best practices uit de branche en je wilt meer leren over de huidige versie van ITIL.
Deze training en de bijbehorende certificering zijn nuttig voor de volgende functies:
- IT Engineers
- IT Support Staff
- IT Consultants
- Business Managers
- Business Process Owners
- IT Developers
- Service Providers
- System Integrators
De Lagant Examengarantie – Jouw extra zekerheid
Bij Lagant geloven we in de kwaliteit van onze trainingen en willen we dat jij met vertrouwen het examen ingaat. Daarom bieden we een examengarantie op diverse geselecteerde trainingen. Mocht je na je eerste poging onverhoopt niet slagen, dan krijg je van ons kosteloos een tweede examenvoucher én 1 uur extra persoonlijke begeleiding van een ervaren trainer.
Om gebruik te maken van deze examengarantie, vragen we ook iets van jou. Hieronder vind je de voorwaarden:
Voorwaarden examengarantie
Klassikale trainingen
Om in aanmerking te komen voor examengarantie bij een klassikale training:- Je bent bij alle bijeenkomsten aanwezig geweest
- Je hebt de volledige e-learning (= lesmateriaal) afgerond, inclusief:
- Alle proefexamens;
- Minimaal 75 vragen in de memotrainer, met een gemiddelde score van ten minste 80%;
- In de e-learning staan de onderdelen Kennisopname (Objectives), Activiteiten (Activities) en Algemene Voortgang (Retention) op 100%.
- Je legt het examen af binnen 2 weken na de laatste keer oefenen in de ExamTrainer®/ memotrainer.
E-learning
Volg je alleen een e-learning? Dan geldt de examengarantie als je:- De zelfstudie inclusief 3 uur persoonlijke docentbegeleiding hebt besteld en afgenomen;
- Je hebt de volledige e-learning afgerond, inclusief:
- Alle proefexamens;
- Minimaal 75 vragen in de memotrainer, met een gemiddelde score van ten minste 80%;
- In de e-learning staan de onderdelen Kennisopname (Objectives), Activiteiten (Activities) en Algemene Voortgang (Retention) op 100%.
- Je legt het examen af binnen 2 weken na de laatste keer oefenen in de ExamTrainer®/ memotrainer.
Wat krijg je bij examengarantie?
- Een gratis tweede examenvoucher als je de eerste keer niet slaagt (maximaal één per kandidaat);
- 1 uur extra persoonlijke begeleiding door een trainer om je optimaal voor te bereiden op je herexamen (maximaal één per kandidaat).
Zo ben jij optimaal voorbereid – en sta je er nooit alleen voor!
Let op: Lagant is niet verantwoordelijk voor technische problemen bij remote examens, zoals storingen in de examenomgeving of internetverbindingen.
Stap 1: vul hieronder de gegevens op van de cursist (deelnemer).
Deze training is ook incompany te boeken!
Lagant verzorgt incompanytrainingen door het hele land. Wist je dat een incompanytraining al interessant kan zijn vanaf 4 deelnemers?
Voorafgaand aan de incompanytraining doen we een uitgebreide intake. We duiken samen in de vragen en voorbeelden die aansluiten op jullie dagelijkse werkzaamheden. Zo weet je zeker dat je alles wat je leert, meteen kunt toepassen in je werk.
Ja, neem contact met mij op
Laat hieronder jouw gegevens achter en we nemen z.s.m. contact met je op.
Geaccrediteerde ITIL-trainingen
Wij willen dat je het beste uit jezelf haalt. Daarom zijn onze PITIL-trainingen geaccrediteerd, zodat je verzekerd bent van topkwaliteit. Van onze trainers en lesmaterialen tot onze bedrijfsprocessen en slagingspercentages: alles is uitgebreid getoetst en goedgekeurd.
Examen bij Lagant
Na jouw training kun je bij ons ook direct het officiële ITIL Foundation-examen boeken. Je volgt de training en doet het examen gewoon online, op een moment en plek die jou het beste uitkomt. Organiseer je liever een incompany training met een papieren examen op locatie? Ook dat regelen we graag. Laat ons weten wat je wilt, dan maken wij het in orde.