Werk jij al met een leeg hoofd?

Loopt jouw hoofd in drukke periodes vaak over? Zorgt dit voor onrust en stress? Jammer, want het is niet nodig!

In het meest ideale geval gebruik je jouw hoofd om te denken en zo min mogelijk om te onthouden. Zorg dus voor een betrouwbare werkstructuur buiten je hoofd.

Hoe krijg je dit voor elkaar?

  1. Houd een opschrijfboekje bij de hand. Noteer hierin losse taken of ideeën. Of beter: gebruik hiervoor het leuke TODO- en TADAA blok van WERK SLIMMER, NIET HARDER. En er bestaan ook tientallen digitale apps als OneNote, Wunderlist, Trello en EverNote.
  2. Houd het centraal Beperk jezelf tot één centrale lijst die gemakkelijk toegankelijk is. Kies hier aan het begin van elke dag een aantal taken uit waar je mee aan de slag gaat. Hang dit lijstje op een zichtbare plek. 
  3. Noteer taken met een deadline in je agenda. Hierdoor kun je ze gemakkelijker loslaten en kom je ze vanzelf in de toekomst weer tegen.

Wil je werken aan Timemanagement? Word efficiënter en effectiever met de online training WERK SLIMMER, NIET HARDER.


[oxygen-template id=”15592″]